Dagens mellanmål, Hemmagjorda powerbars!



Nu efter några veckor börjar jag tröttna på mina kiwimackor lite smått och nr jag igår hittade bloggen Joyforhome där hon som skriver gjort enga powerbars så stack jag och köpte ingredienser. Dock använde hon nötter som jag inte tål så jag tog axas naturella müsli :)

För 8 stycken 168kcal per bar:


250 g Blandad torkad frukt
100 g Müsli
0,5 dl Ljus sirap
1,5 dl Lätt vanilj youghurt


Mixa ihop alla ingredienserna i mixer eller med mixerstav. Lägg sedan smeten på bakplåtspapper och bred ut till en rektangel ca 1,5cm tjock. In i ugnen på 175 grader tills den stelnat. Låt svalna och dela i 8 bitar. Slå in dessa i smörgåspapper och förvara i kylen upp till 2 veckor! Kanon bra! Tack Joyforhome för receptet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0