Dagens middag, Lasagne pronto!



Äntligen fick min sambo en av sina önskerätter uppfyllda! :) Lasagne!!! Denne går väldigt snabbt i ugnen eftersom jag använde färska lasagneplattor. Det är första gången jag gör det och SÅ mycket godare det blev än med vanliga hårda! Oj oj oj! Längtar till lunchen i morgon då jag ska äta min andra bit av formen! Gott! Receptet nedan är för 4 portioner.

Middag: Lasagne Pronto 504kcal per portion


400 g Blandfärs
70 g Gul lök
1 klyfta Vitlök
400 g Krossade tomater
1 Buljongtärning
4 dl Kelda ostsås
100 g Ost 26%
200 g Färskpasta
Kryddor efter smak, jag tog Salt, Svartpeppar, Muskot, Curry.


Fräs löken, vitlöken och färsen.


Tillsätt tomatkrossen och kryddorna, låt koka ihop tills det mesta av vätskan försvunnit. Annars blir lasagnen så rinnig.


Undertiden det puttrar ihop passa på att riva osten! Gott gott gott!


Varva sedan lasagneplattorna, färsen, ostsåsen och avsluta sedan med den rivna osten och lite örter uppanpå! Serveras med ett stortglas isvatten! MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0