Dagens middag, Svamp och korvgryta!



Äntligen käk! Bebi har vart på lesset humör idag och velat vara på mig hela dagen. pjuh! Då passar denna supersnabba korvgryta när man är trött och less. Kom iaf ut idag igen på 45min promenad i rask takt runt sjön. Var blåsigt, men fan så nöjd jag är nu efteråt.

Eftersom sambon nu börjat jobba så lagar jag alla recept för 4 portioner i fortsättningen, så vi har matlåda till lunch dagen efter.  Receptet nedan är därför för 4 portioner.

Middag: Svamp och korvgryta 534kcal per portion

1 burk Arla köket skogssvamppanna
400 g Falukorv 18% fett
1 Röd paprika
1 msk Persilja
4 dl Fullkorns makaroner


Skiva falukorven och tärna paprikan. Det är denna skogssvamppanna från arla som sätter hela smaken på grytan! Hejja svamp! Sätt på pasta vattnet.


Stek falukorven i sitt eget fett i en het panna tills de fått fin färg.


Häll sedan på grädden och sedan smakpastan och rör runt så det fördelar sig fint. Låt puttra ca 3 minuter.


Precis när makaronerna är klara tillsätt paprikan och persiljan så de bara blir lite varma. Servera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0