Dagens middag, Fetaostfylldfläskfilé med potatis i ugn!



Då var dagens middag intagen, blev jätte gott trots att potatisen och morötterna låg lite för länge i solariet. Mitt lilla barn avledde min matlagningskoncentration med att själv vilja äta. Men så äre att vara småbarnförälder, jag fick i alla fall äta varm mat! haha! Receptet nedan är för två personer!

Middag: Fetaostfylldfläskfilé med potatis i ugn 433kcal per portion


200 g Fläskfilé
70 g Fetaost Apetina feta 3%
300 g Potatis
1 dl Lätt creme fraiche
25 g Pepparrot
2 Morötter
1 msk Flytande margarin
1 tsk Salt
1 krm Peppar


Skala och tärna potatisen och morötterna i lagoma munsbitar, pensla ut margarinet på plåten och resterande margarin som blir kvar på penslen i en stekpanna. Salta och peppra och kör in rotfrukterna i ugnen 225grader i ca 45 minuter.


Riv pepparroten häll cremefraichen i en skål.


Blanda samman och ställ i kylen så det får götta till sig lite! :)


Ta dig nu ann fläskfilén, skär en skåra nästan helt igenom. Fyll med fetaosten och stäng igen med tandpetare. Min fläskfilé såg nästan ut som en igelkott när jag var färdig med den haha!


Bryn i pannan så den får lite färg runt om, lägg den sedan på samma plåt som rotfrukterna när de har ca 30min kvar! Ta sedan ut och servera med såsen! :)

Kommentarer
Postat av: jenny

Dagens middag ser jätte god ut, undrar hur mycket fetaost du har till det receptet?

Jag kanske är blind men hittar det ingenstans :)

2011-01-17 @ 20:16:50
Postat av: tjockisen

Haha vilken miss! nu har jag lagt in det med! :D

2011-01-17 @ 22:07:27
URL: http://trettiokilosresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0