Dagens middag, Köttbullar med potatis och gräddsås!



Dagens middag blev lite vanlig husmans mat! men ack så gott! Kan inte äta detta utan rödavinbärs gelé! Bloggen har blivit lidande i två dagar pga. mitt examensarbete presentation. Men nu är den gjord, dock fick jag inte speciellt bra med respons på arbetet så många tårar har fallit. Har kämpat som fan med skiten. SUCK. Tyvärr blev det jag tröst åt en semla, kass som jag är. Hur som, receptet nedan är för två personer. ps. det är min sambo som lagade maten idag, det var viktigt att nämna ;) ds.

Middag: Köttbullar med potatis och gräddsås  527kcal per portion

200 g Blandfärs
300 g Potatis
25 g Gul lök
2 dl Matlagningsgrädde
50 g Gurka
2 tsk Flytande Margarin
1 msk Japansk soja (Hade jag glömt köpa, så blev bara sås utan det)
2 msk Rödvinbärs gelé


Blanda ihop färsen, finhackad gul lök och kryddor efter smak. Här blev det bara salt och peppar. Under tiden sätt potatisen på plattan så grejjorna blir färdiga ungefär samtidigt.


Se så fina köttbullar min sambo gjorde! cred cred ;)


Stek köttbullarna i margarinet.


När bullarna är färdigstekta, förflytta dem och med de spadet som är kvar i pannan slå på lite vatten och låt det bli varmt. Häll över i en kastrull och tillsätt matlagningsgrädden, kryddor. Låt koka upp och servera sedan med potatis, köttbullar, gelé, gurka och ett kallt glas vatten! Rekomenderar att mosa potatisen i såsen, blir godast så ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0