Dagens middag, Kyckling, ris och currysås!




Dagens middag, min favorit som liten och fortfarande! Skulle kunna bara äta sås och ris om jag fick men inte nu längre! Dock var spenaten slut på affärn så lite ruccola fick ta spenatens ställe men det gick det med :) Receptet nedan för två personer.

Middag: Kyckling ris och currysås 571kcal per portion

1 tsk Flytande margarin
2 dl Jasminris okokt
33 g Currysåspulver
1,5 dl Vatten
25 g Flytande margarin till såsen
200 g Kycklinfilé
50 g Ruccola



Bryn kycklingen i margarinet så den får färg, lägg sedan i ugnsform och kör in i ugnen 225grader tills den är klar. I vår ugn tog det 30minuter ca. 1 filé delar jag och min sambo på.


Sätt på riset på spisen, jag brukar hälla i lite oregano och lite sånt så blir riset godare. :)


Godaste currysåsen blir det av detta pulvret :P Göra egen currysås är överkurs :P Lägg upp sedan ris, sallad, kyckling och sås på tallriken. Till detta drack vi som vanligt kolsyrat naturellt vatten! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0