Dagens middag, Tacopaj!


Igår blev det ju tacopaj till middag, bjöd barnvakterna på det innan vi drog iväg på festen. Vaknade för 2 timmar sedan och har smällt i mig min dagliga gröt. Hade super trevligt och pajen blev kanon. Receptet är för 6 personer.

Middag: Tacopaj  635kcal per portion

150 g Flytande margarin
3 dl Vetemjöl
2 msk Vatten
1 tsk Paprikapulver
500 g Blandfärs
1 msk Flytande margarin
1 dl Vatten
2 dl Lättcreme fraiche
2 dl Creme fraiche paprika chili
250 g Tomat
150 g Ost 26%
150 g Sallad
1 påse tacokryddor


Eftersom vi skulle ha gäster så förberdde jag så mycket jag kunde på dagen, gjorde pajdegen (mjöl, vatten, margarin, paprikapulver) och tryckte ut i formen och skivade körsbärstomaterna i halvor och rev osten.


När det började närma sig för gästernas ankomst stekte jag köttfärsen och hällde i kryddorna och 1dl vatten. Detta fick ligga och puttra under tiden pajskalet förgräddades på 225grader i 12 minuter.


Där efter blanda de två olika cremefraichen i en bunke.


Ta ut pajdegen och häll i färsen, sedan cremefraichen uppanpu och sedan tomathalvorna och till sist ej med på bild den rivna osten. Sätt sedan in i ugnen 225grader i ca 25minuter! Servera med sallad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0