Dagens lunch, Wokgrönsaker med ris!



Dagens lunch är enkel, snabb och god! Passar perfekt för en mammaledig som inte har så mycket tid att äta om dagarna. (Tack gode gud för det) Istället för att woka grönsakerna i olja så tar jag lite vatten! funkar lika bra och man slipper extra kalorierna!

Lunch: Wokgrönsaker med ris 481kcal per portion

120 g Wokgrönsaker
1 dl Jasminris
1 dl Matlagningsgrädde
Curry

Koka riset. Wokagrönsakerna i lite vatten tills de tinat. Tillsätt t.ex. curry el andra kryddor. T.ex. cayennepeppar. Tillsätt grädden och låt koka upp så den blir krämig. Servera med riset!

Kommentarer
Postat av: H

Älskar dina recept! Verkar så enkla, passar mig bra då jag hatar att laga mat :) Kommer nog att pröva nått av dom efter denna månad.

2011-03-07 @ 20:58:14
URL: http://newsize.blogg.se/
Postat av: tjockisen

Tack så mycket! :) Jag tycker det är roligt att laga mat om det är enkelt ;) haha. Du hittar alla recepten under kategorin "Dagens mat" :)

2011-03-08 @ 09:50:49
URL: http://trettiokilosresan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0